25 Kasım 2014 Salı

Prof. Celal Şengör: "Toplumumuz çok cahil"

Prof. Celal Şengör’ün son kitabı “Dahi Diktatör” ismi ve içeriyle tartışılmaya devam ediliyor.

Halk TV’de Uğur Dündar’ın Halk Arenası programına katılan İstanbul Barosu Başkanı Ümit Kocasakal, söz konusu kitabının yazarı Prof.Celal Şengör'e tepki göstererek “Kimse kusura bakmasın, Atatürk'e hiç kimse diktatör diyemez.. Sen yer sarsıntısı ile uğraş, yazdıklarınla daha fazla sarsma." diye konuştu.. Bu sözler izleyecilerden büyük alkış aldı. Programın sunucusu Uğur Dündar her ne kadar  Şengör’ü tanıdığını ve yanlış anlaşıldığını söylese de tepkiler dinmedi.
İşte o çok tartışılan kitabın yazarı, dünyaca ünlüjeolog Prof.Dr. Celal Şengör eleştirileri Çağdaş Ses’den Erman Çimen’yanıtladı.Öncelikle kitaplar başlığı ile tartışılmaz diyen Şengör; “Evet ben o başlığı seçtim ama insanlar okusun, gözü açılsın diye. Diktatör kimdir, zorba kimdir, zalim kimdir? Bunları birbirinden ayırmayı öğrensinler. Biraz tarih okusunlar. Okumuyorlarsa ben ne yapıyım? Kitabı açıp okusalar görecekler ben ne anlatıyorum. Kimsenin okumadğı yerde rasyonel bilimsel bir tartışma yapılamaz.” diye konuştu.
Türkiye’de toplumun en büyük sorunun bu olduğunu söyleyen Şengör; “Toplum çok cahil, doğru dürüst okumuyor, öğrenmiyor. Deprem diyorlar, düşününki 14 senedir deprem konuşuyoruz biz. Müthiş araştırmalar, açıklamalar yapıldı. Ama bizim toplum ve medya da bir adım, bir şey öğrenebildi mi on dört senedir? Hala ‘depremin şiddeti 7’idi’ gibi laflar kullanıyorlar. En basit bir terminolojiyi bile öğrenemediler.” diye konuştu
İşte Prof.Dr. Celal Şengör’ün  CagdasSes.com’a yaptığı önemli açıklamalar;
"Kitaplar başlığı ile tartışılmaz"
“Öncelikle bir kitap başlığı ile tartışılmaz. Evet ben o başlığı seçtim ama insanlar okusun, gözü açılsın diye. Diktatör kimdir, zorba kimdir, zalim kimdir?  Bunları birbirinden ayırmayı öğrensinler. Biraz tarih okusunlar. Okumuyorlarsa ben ne yapıyım? Böyle bir toplumda demokrasi falan yürümez. Demokrasi okunup bilgi edinmek kaydı olan bir yönetim biçimidir. Kimsenin böyle bir amacı yoksa ben ne yapabilirim?
İşte kimse kitabı okumadığı için havadan sudan bir şeyler söylüyor o yüzden bende susuyorum. Bir kere diktatör deyince bizde zorba anlaşılıyor. Bunun böyle olmadığını ben kitabımda yazdım.. Kitabı açıp okusalar görecekler ben ne anlatıyorum. Okusunlar tartışalım ama o oyle demiş bu böyle demiş şu aşamada ben bunları fazla konuşmaya değer görmüyorum.. Kimsenin okumadğı yerde rasyonel bilimsel bir tartışma yapılamaz..
"Toplum çok cahil, hiç okumuyor!"
Bana göre Türkiye’nin en büyük sorunu bu.. Toplum çok cahil. Çok söyleniyor ama Atatürk 1938’de değil de 1958’de ölseydi evet çok daha medeni bir toplum olurduk. Fakat Atatürk’den sonra gelenler bu ülkeyi mahvettiler. Zaten mahvolmuş vaziyetteydi. Atatürk’ün 15 senelik yönetimiyle bir yerlere gelebildi. Ondan sonra tekrar geriye yuvarlandı.
"Amerika'yı Müslümanlar keşfetmiş diyen adamı nasıl ciddiye alacaksın?"
Bakın bugün Türkiye’de ne bu iktidar ne de muhalefet ciddiye alınamıyor. Çıkmış Amerika’yı müslümanlar keşfettmiş diyor. Şimdi bunu söyleyeni nasıl ciddiye alıcaksınız? Baktığınızda hepsinin diploması var ama fikirler orta okul düzeyinde. Al birini vur ötekine..
"İlber hoca yerden göğe haklı!"
(Burada araya girip; ‘Hocam İlber hocanın ifadelerini kullanıyorsunuz ama' diyorum, gülüyor.)
İlber benim can ciğer arkadaşım. Ve söylediklerinde yerden göğe haklıdır.. Mesela bir ifadesi daha var kitabımda yazdım; “Her şehire üniversite açmak ahlaksızlıktır!” diye. Bundan daha ağır bir itham olabilir mi? Sonuna kadar katılıyorum kendisine..
"14 senedir depremi de öğrenemediler!"
Düşününki 14 senedir deprem konuşuyoruz biz. Müthiş araştırmalar, açıklamalar yapıldı. Ama bizim toplum ve medya da bir adım, bir şey öğrenemediler 14 senedir. Hala ‘depremin şiddeti 7’ gibi laflar kullanıyorlar. En basit bir terminolojiyi bile öğrenemediler.. O yüzden pek tartışmaya değer bulmuyorum artık ben bunları.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder