Lockheed Martin ve NASA tarafından geliştirilen yeni nesil
süpersonik jet, ABD’yi baştan sona 2.5 saatte kat etmeyi hedefliyor. Ancak N+2,
geliştirilmekte olan tek süpersonik uçak değil…
NASA, Concorde uçaklarının ardından
sesten hızlı ‘yolcu taşıyan’ jetleri hayata geçirmek için Lockheed Martin’le
özel bir proje üzerinde çalışıyor. Mach 1.7 (ses hızının 1.7 katı) süratte ilerleyebilecek
olan N+2 jeti, New York City ile Los Angeles arasındaki mesafeyi 2.5 saatte kat
edebilecek. Mevcut yolcu uçakları bu mesafeyi yaklaşık 5 saatte tamamlıyor.
NASA ve Lockheed Martin, 80 yolcu
kapasiteli olacak jetin, üretimi 2003 yılında durdurulan Concorde uçaklarına
oranla 100 kat daha sessiz olacağını belirtti. Bu özelliğiyle, uçağın yerleşim
birimleri üzerinde sonik patlamalarla gürültü kirliliğine neden olmayacağı
ifade edildi.
OKYANUSLAR ÜZERİNDE UÇACAK
ABD’nin bir ucundan diğer ucuna yapılan uçuşları yarı yarıya azaltmayı hedefleyen N+2, geliştirilmekte olan tek süpersonik uçak değil. Nevada merkezli Aerion firmasıyla işbirliği yapan Airbus, saatte yaklaşık 2000 km hızla uçması planlanan Aerion AS2 uçağı üzerinde çalışıyor. Aerion AS2′nin New York-Los Angeles arasını 3, Los Angeles-Tokyo arasındaki mesafeyi ise 6 saatte tamamlaması öngörülüyor.
ABD’nin bir ucundan diğer ucuna yapılan uçuşları yarı yarıya azaltmayı hedefleyen N+2, geliştirilmekte olan tek süpersonik uçak değil. Nevada merkezli Aerion firmasıyla işbirliği yapan Airbus, saatte yaklaşık 2000 km hızla uçması planlanan Aerion AS2 uçağı üzerinde çalışıyor. Aerion AS2′nin New York-Los Angeles arasını 3, Los Angeles-Tokyo arasındaki mesafeyi ise 6 saatte tamamlaması öngörülüyor.
Aerion AS2′nin ağırlıklı olarak okyanus
üzerindeki rotalarda kullanılacak olması, üreticilerini uçağın neden olacağı
süpersonik patlamalar konusunda daha az endişelendiriyor. AS2, tasarımıyla
yakıt kullanımını da yüzde 20 azaltmayı planlıyor.
Birbirine rakip iki uçaktan Aerion
AS2′nin 2022, N+2′nin ise 2025′te ilk uçuşunu yapması hedefleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder