10 Mayıs 2014 Cumartesi

RUSYA ORDUSU EŞSİZ PARAŞÜT KULLANACAK

Paraşütün son raddine geldiğini daha fazla geliştirilemez olduğunu düşünmek hataymış belli ki
















Rusya ordusu, yakında eşi benzeri olmayan yeni bir paraşüt kullanmaya başlayacak.
Sayesinde 50 metre yükseklikten bile güvenli bir atlayış yapılabilir.
Yeni icadın denendiği havaalanında her zamankinden farklı olarak daha ıssız. Uçağa, 10 paraşütçü yerine bir tek kişi giriyor. Adı, Vladimir Nesterov. Kariye boyunca 13 bin atlayışa imza attı. Aralarından yaklaşık 4 bini deneme amaçlı. Şimdi arka çantasında D-10P modeli yeni bir paraşüt bulunuyor.
Genellikle uçağın kalkmasıyla atlayış arasında dakikalar geçiyor. Nesterov’u taşıya uçak kalktı ve yarım dönüş yapar yapmaz gökyüzünde açık bir paraşüt görüldü. Atlayış, sadece 150 metre yükseklikten yapıldı.
Ancak yeni paraşütle daha alçak irtifadan da atlamak mümkün. Mankenlerle yapılan testler, yeni paraşütle 50 metre yükseklikten bile güvenli bir şekilde atlamanın mümkün olduğunu gösterdi gösterdi. Böyle bir atlayış 5 saniyeden daha az sürer. Ve her hangi aksaklık olursa yedek paraşütün kullanılması için hiç zaman kalmaz. Bunun için testler tamamlanıncaya kadar yeni model paraşütle daha büyük yükseklikten atlanacak.
Bugün dünyada böyle paraşütün benzeri yok. En modern paraşüt türleri için en az 150 metre koşulu var. Sabit nesnelerden atlayış yapan basejumper’ler için bile 50 metre çok küçük bir yükseklik. Fakat D-10P paraşütü basejumper’ler için değil ordu ve kurtarma ekipleri için tasarlandı. Askerler aşırı küçük yükseklikten indirilirse düşmanın ateş açacak zamanı olmayacak. Kurtarıcılar da her tür hava koşullarında yardım bekleyenlere en yakın yerde inebilecek. Test paraşütçüsü Vladimir Nesterov yeni paraşütün yapısının basit olduğunu söyledi:
“Atlama yapılmadan önce karabina, uçaktaki kanata bağlanıyor. Paraşütçü atlayınca halat gerginleşiyor ve paraşütün kubbesi açılıyor.”
Daha önce atlama sırasında önce küçük dengeleyici paraşüt açılıyordu. Mühendisler bunu kaldırdılar. İlk bakışta basit bir değişiklik yapıldı sanılabilir. Fakat dengeleyici paraşüt kullanılmadan insanın gerekli pozu alması zor olur. Askı ipleri, kubbenin açılmasını engelleyebilir. Rusyalı mühendisler, paraşütü arka çantasına sığdırmak için başka bir yöntem geliştirdi. D-10P paraşütünün yanı sıra ağaç yaprağı biçimindeki kubbeye sahip D-12 paraşüt de geliştirildi. Rostehnologii şirketinin uçak ekipmanı holdinginin Genel Müdürü Mihail Kuzük şunu anlattı:
“D-10 paraşütü, en çok 140 kilo ağırlığı taşıyabilir. D-12 ise 160 kilo indirebilir. İniş hızı azaltıldı. D-10 modeli paraşüt saniyede 5 metre hızla, D-12 ise saniyede 4,5 metre hızla iniyor. Bundan başka yatay planlama yapılması olanağı var. Dönüşler kat kat daha çabuk gerçekleştiriliyor.”
Tüm bunlar paraşütün kubbesinin garip biçimi ve yapımında kullanılan yeni malzemeler sayesinde mümkün oldu. Planlara göre yeni paraşütlerin testleri 2 yıl sonra tamamlanacak. Ardından yeni paraşütler ordunun hizmetine girecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder