10 Mayıs 2014 Cumartesi

Engelsiz Yaşam


lkemizde malesef önemsenmeyen bir gün. herkes engellilere nasıl iletişim kurulacağını o kadar iyi biliyor ki ülkemizde hatırlanmasına bile gerek görmüyorlar. televizyonda bir programda engelli görünce mum kesilip "evet, evet engelliler yaşamımızın bir parçası, hı hı" dediğinizi biliyorum canlar. her türk işinde olduğu gibi engelliye bodoslama espri yaparak dalan gençlik, hiç merak ettin mi karşındaki ne düşünüyor diye? karşında birisinin engelli olduğunu farkettiğinde yüzünde oluşan o iğrenç ifadeyi biliyor musun? hani "aa neyin var" dan, sırıtmaya dönük iğrendiğini saklamaya çalışan, "abi ne kadar şanslıyız biz normal olduğumuz için" diye düşünen mankafalı arkadaşım, bana ailemin verdiği eğitim yeter deyip de geçme. yılda bir haftanın bir gününü bu insanları anlamaya çalış çok mu şey istiyorum?
Normal davrandığını zannediyorsan büyük yanılgı içindesin. çünkü senin normal davranışının karşındakinin eksikliklerini yüksek bir sesle alay ederek vurgulamak olduğunu biliyorum. ayrıca "sakatlar haftası nedeniye bedava hizmet veriyoruz" diye afiş asan kafenin sahibinden daha duyarlı değilsin."

**Bu yazıya eklenebilecek şey varsa sadece örneklerdir,duygu değil.Teşekkür ediyorum arkadaşıma ki duygu bu denli aktarabilmiş yazısına.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder