28 Nisan 2014 Pazartesi

Karyolamın Demiri 2013

Karyolamın DemiriBalıkesir yöresinde oynanan bir halk oyunu.
Balıkesirin manav olarak tanımlanan yerli köyleri tarafından oynanan zeybek adımlarına dayanan bir halk oyunudur. Diğer yandan Balkanlar'dan göç eden muhacir köylerinde de oynanmaktadır. Bu oyun, Yandım Ayşem, Yangın Ayşem, Yandık Ayşem, Yandı Ayşem gibi isimlerle de anılmaktadır.
Karyolamın Demiri türküsü ise, ÇanakkaleBalıkesirİzmirMuğla ve Manisadolaylarındaki köylerde oldukça yaygındır.
Rivayete göre bir köyde ilk kez çeyizde yer alan karyolanın, damadın hastalanmasıyla ölüm döşeğine dönüşmesinden etkilenen ahalinin veryansınıdır.
-----------------------
(Of)
Karyolamın Demiri Yandım Ayşem,
O yar benim değil mi Yandım Ayşem,
O yar benim olmazsa Yandım Ayşem,
Öldürürüm kendimi Yandım Ayşem.

(Of)
Bahçelerde pirpirim Yandım Ayşem,
Hasta oldum yatarım Yandım Ayşem,
Hekim doktor istemem Yandım Ayşem,
Sevdiğimi getirin Yandım Ayşem.
(Of)
Bahçelerde mor meni Yandım Ayşem, 
Verem ettin sen beni Yandım Ayşem,
Oy nasıl verem olmayım Yandım Ayşem, 
Eller sevecek seni Yandım Ayşem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder